Új alapokon a vállalkozói konfliktus-kezelés
A vállalkozások működésük során számtalan esetben szembesülnek vitás, konfliktusos helyzetekkel. A hivatali ügyintézés is magában hordozza ennek veszélyét, de a hatóságok és felügyeleti szervek sem kímélik se a vállalkozást se az üzletmenetet. A cégek egymás között is találnak épp elég példát arra, amikor egy megrendelés, elszámolás, vagy a kommunikáció nem egyeztetési és egyezségi pályán halad, hanem konfliktusok keletkeznek. A cégek, vállalkozások léte függhet ezeknek a konfliktusoknak a kezelésétől. Egy elrontott ügyintézés a NAV vagy bármely más hivatal irányába, egy hibás banki vagy pénzügyi konstrukció, vagy akár egy helytelenül kibocsájtott számla nem megfelelő kezelése beláthatatlan következményekkel járhat.
Gyakori tapasztalat az ügyek
indulatból történő kezelése. Hajlamosak vagyunk könnyelmű, meggondolatlan
lépéseket tenni megfelelő információk hiányában anélkül, hogy a másik fél
álláspontját egyértelműen megismernénk.
Egy egyeztetési folyamat lehet egyszerű, de lehet akár bonyolult eljárás része is. Két úton haladhatunk: egy megfelelő kommunikáción alapuló egyeztetés, vagy egy elmérgesedő, konfrontációs úton. Nyilván a józan ész által kínált lehetőségeket kell kihasználni és felhasználni. Sok cég és vállalkozás vesztét okozta a nem megfelelő hozzáállású, a problémák indulatból történő, ösztönös kezelése. A békéltető testületek nyilván megfelelően tudják kezelni ezeket a konfliktusokat, de nem feltétlenül muszáj, hogy egy egyeztetési folyamat ott, vagy akár a bíróságon érjen véget.
Egyesületünk megalapította országos hatáskörrel működő mediációs hálózatát, amely kifejezetten gazdasági mediációra szakosodott. Beletartoznak a banki, végrehajtási ügyek, felszámolási eljárások során keletkezett konfliktus helyzetek megoldása, cégek egymás közötti elszámolása, körbetartozás, adósságállományok kezelése, vállalkozói szerződésekkel kapcsolatos problémák megoldása.
Egyesületünk tanácsadásai ingyenesek. Szakembereink kellő jártassággal a bonyolult ügyeket is megfelelően tudják kezelni. Kérjen szakmai véleményt és tanácsot. Juttassa el hozzánk az információkat. Minden bajba jutottnak, problémával küszködőnek biztosítjuk a megoldási lehetőségeket.
Kovács László
főtitkár
Banki és Végrehajtási Károsultak
Fogyasztóvédelmi Egyesület
70-253-2910