Kötelező kamarai regisztráció
Tájékoztató
a gazdálkodó szervezetek kötelező regisztrációjáról
és a kamarai hozzájárulás megfizetéséről
Az Országgyűlés 2011. november 21-én elfogadta az egyes adótörvények és az azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot, amely tartalmazza a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény módosítását.
A kamarai törvény módosítása három lényeges változást tartalmaz:
- 2012. január 1-től életbelépő új rendelkezések alapján a gazdálkodó szervezetek kötelesek
-
kamarai nyilvántartásba vételüket kezdeményezni,
-
a kamarai közfeladatok ellátásához évente 5.000,- Ft kamarai hozzájárulást fizetni (a hozzájárulás összege önkéntes kamarai tagok esetén levonható a tagdíjból),
-
a Kamara pedig köteles részükre a törvényben meghatározott szolgáltatásokat (tanácsadás gazdasági, pénzügyi, adózási, hitelhez jutási kérdésekben; üzleti partnerkeresés és pályázatfigyelés) térítésmentesen nyújtani.
- a törvénymódosítás nem érinti az agráriumot, vagyis a fő tevékenységként mezőgazdasági tevékenységet folytató vállalkozásokra, a mezőgazdasági termelőkre és az agrárkamarákra nem terjed ki a hatálya.
- lényeges továbbá, hogy a kamarai tagság továbbra is önkéntes marad, így a regisztrált vállalkozások nyilvántartásba vételükkel nem válnak kamarai taggá.
A törvény hatálybalépését követően létrejövő egyéni és társas vállalkozások a bejegyzésüket követő 5 napon belül, a már működő vállalkozások pedig a hatálybalépést követő 60 napon belül, legkésőbb 2012. március 1-ig kötelesek a székhely szerinti területi kereskedelmi és iparkamaránál a nyilvántartásba vételüket kezdeményezni.
A bejelentés módja
Az elektronikus regisztrációt segítő szoftver elkészültéig (2012. január vége) a vállalkozások a kamarai honlapokról kinyomtatható adatlap kitöltésével és cégszerű aláírás után postai úton, a székhely szerint illetékes területi kereskedelmi és iparkamarához címezve, illetve személyesen, a székhely szerint illetékes kamarák ügyfélszolgálati irodáiban nyújthatják be regisztrációs kérelmüket. Az adatlap elektronikus, online verziója várhatóan 2012. január végén lesz elérhető, amely lehetővé teszi a gyors, számítógéppel történő kitöltést.
Az adatlap kötelező és önkéntesen megadható adatokból áll, a nem kötelező jelleggel megadható adatok közlése a regisztrációs szám kiadását nem befolyásolja, de a közölt adatok valódiságáért az adatközlő felel.
Az adatlap kitöltését szintén a honlapokon elérhető kitöltési útmutató segíti.
A területi kereskedelmi és iparkamarák ügyfélszolgálati irodái elérhetőségéről és nyitva tartásáról a kamarai honlapokon tájékozódhat.
3100 Salgótarján, Mártírok útja 4., tel.: 32/520-860, fax: 32/520-862, honlap: www.nkik.hu
Ügyfélfogadás |
|
Hétfő |
- |
Kedd |
8.00-12.00 |
Szerda |
13.00-16.00 |
Csütörtök |
13.00-16.00 |
Péntek |
8.00-12.00 |
Szombat |
zárva |
Vasárnap |
zárva |
A benyújtott nyilvántartásba vételi kérelmek csak az 5.000,- Ft-os kamarai hozzájárulásnak a területi kereskedelmi és iparkamara erre a célra elkülönített 10103726-01000500-01003004 sz. bankszámláján történő jóváírást követően teljesíthetők. Az összeg átutalásánál a közlemény rovatba feltétlenül kérjük feltüntetni a kérelmező adószámát és a „kamarai hozzájárulás” szöveget.
A banki átutalás mellett lehetőség van az ügyfélszolgálatokon történő készpénz-befizetésre is.
A kérelmező a nyilvántartásba vételről e-mail cím birtokában a területi kereskedelmi és iparkamarától elektronikus értesítést kap, amely tartalmazza a vállalkozás kamarai regisztrációs számát, valamint azt, hogy az 5.000,- Ft-os kamarai hozzájárulást is megfizette. A hozzájárulásról számla nem készül, az a banki bizonylat, illetve befizetési pénztárbizonylat alapján elszámolható.
A vállalkozások kamarai nyilvántartása legkésőbb 2012. június 1-től nyilvános, az az interneten, az MKIK és a területi kereskedelmi és iparkamarák honlapjáról szabadon elérhető.
Amennyiben további kérdése van, hívjon (32/520-860), vagy írjon (nkik@nkik.hu) nekünk!
Köszönjük, hogy regisztrációjával hozzájárul ahhoz, hogy olyan kamarai nyilvántartás jöhessen létre, amely szándékaink szerint javítja az üzleti forgalom biztonságát, a vállalkozások és a kormányzat számára egyaránt hasznosítható információkkal tud szolgálni.
A gazdálkodó szervezetek regisztrációjának leghatékonyabb módja az Internetes regisztráció.
Ennek főbb lépései:
1) A program elindításához erre a szövegre kell kattintani
2) A kötelezően kitöltendő adatok beírása
3) Az önkéntesen megadható adatok esetleges kitöltése
4) Az utolsó oldalon a „A beküldendő regisztrációs lap letöltése” –re kattintva a kitöltött adatlap letöltése (PDF formátum)
5) Nyomtatás a megjelenő PDF-ből a saját számítógépén
6) Cégszerű aláírás
7) A nyomtatvány beküldése az adatlapon megjelenő kamarának a következő módok egyikén:
a) postai úton
b) az aláírt adatlap lapolvasása után e-mail mellékletként
c) telefax készüléken
8) El kell utalnia az 5.000,- Ft-os kamarai hozzájárulást az adatlapon megjelenő számlaszámra
Az utalás közleményébe be kell írnia az adószámát és a „kamarai hozzájárulás” szöveget.
Kérjük, hogy valós adatokkal töltse ki az elérhetőségi adatok, illetve a kapcsolattartó E-mail címét, mert ezen értesítjük önt az eredményről, illetve a későbbi online adatmódosításhoz is ezek az adatok szükségesek.
Néhány jó tanács a program használatához:
A mezők egy részét a program formailag és tartalmilag ellenőrzi. Ha hibásnak találja, pirossal kiírja a hibát, és meg is jelöli a hibás adatot.
Az ablakok előtt levő kék „i” betű főlé húzva az egeret az adott adat kitöltésével kapcsolatos információkat tudhatjuk meg.
Amennyiben valamilyen okból nem sikerül az on-line regisztráció, akkor töltse le a kinyomtatható és kézzel kitölthető űrlapunkat: