Aktuális
- NAV: kiemelt ellenőrzések a szakirányú oktatáshoz kapcsolódó szocho kedvezményeknél
- Kamarai Szemle 2025-november
- Az AI-ról kaptak átfogó képet a nógrádi cégvezetők a Kamarai Akadémia decemberi rendezvényén
- EUROCHAMBRES 2025
- Fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetésnek adott otthont a Nógrád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara
NAV: kiemelt ellenőrzések a szakirányú oktatáshoz kapcsolódó szocho kedvezményeknél

A NAV fokozott ellenőrzéseket végez a szakirányú oktatásokhoz kapcsolódó szocho kedvezményeknél. Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a gyakorlati szempontokat, amelyek segíthetik a duális képzésben részt vevő vállalkozásokat a jogszerű működésben.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss tájékoztatása szerint kiemelt figyelmet fordít a szakirányú továbbképzésekhez és a duális képzéshez kapcsolódó szociális hozzájárulási adókedvezmények jogszerű igénybevételének ellenőrzésére.
A NAV közlése alapján az ellenőrzések során több olyan esetet is feltártak, amikor a kedvezményeket nem a jogszabályi feltételeknek megfelelően vették igénybe. Ilyen volt például a képzés tényleges megvalósulásának hiánya, a nem megfelelően vezetett dokumentáció, illetve az előírásoknak nem megfelelő személyi vagy tárgyi feltételek.
A NAV témában megjelent tájékoztatója az alábbi linken érhető el: https://nav.gov.hu/sajtoszoba/hirek/Szakiranyu_tovabbkepzesek_a_NAV_kiszuri_a_szochokedvezmennyel_trukkozoket
A közleményhez kapcsolódóan fontosnak tartjuk felhívni a duális képzésben részt vevő vállalkozások figyelmét néhány gyakorlati szempontra, amelyek segíthetik a jogszerű működést és az esetleges későbbi problémák megelőzését.
Mire érdemes különösen odafigyelni?
1. A képzés tényleges megvalósulása
Fontos, hogy a szakirányú továbbképzés ne csupán formálisan, hanem tartalmában is a képzési programnak megfelelően valósuljon meg. A szakirányú oktatás jelenléti formában szervezhető meg. Jelenléti oktatásnak minősül az offline, kontakt foglalkozás, valamint a szinkron online tanóra is. Utóbbi esetében a részvétel szintén „megjelenéshez kötött”, amely valós időben dokumentálható.
2. Dokumentáció és nyilvántartások
A képzéshez és a foglalkoztatáshoz kapcsolódó dokumentumok (jelenléti ívek, KRÉTA, szakképzési munkaszerződések) legyenek naprakészek, következetesek, és álljanak összhangban egymással.
3. A személyi feltételek megfelelősége
A képzést végző személyek rendelkezzenek a jogszabályokban előírt végzettséggel és szakmai tapasztalattal, amelyek igazolható módon dokumentáltak.
4. A tárgyi feltételek biztosítása
A képzés helyszínének, eszközeinek és körülményeinek alkalmasnak kell lenniük a képzési tartalom megvalósítására.
5. A kedvezmény és a valós tevékenység összhangja
A szociális hozzájárulási adókedvezmény igénybevételének minden esetben összhangban kell lennie a ténylegesen végzett képzési és foglalkoztatási tevékenységgel.
Bizonytalanság esetén érdemes időben segítséget kérni. Amennyiben kérdés merül fel a szakirányú továbbképzés megvalósításával, a képzési feltételek teljesítésével, illetve a kapcsolódó szociális hozzájárulási adókedvezmény jogszerű igénybevételével kapcsolatban, kérjük, forduljanak bizalommal duális képzési tanácsadóinkhoz.







