Üdvözöljük a

Újabb gazdasági válság? Nyertesként is kijöhetnek a cégek. Segít a digitalizáció!

honlapján!

-

Újabb gazdasági válság? Nyertesként is kijöhetnek a cégek. Segít a digitalizáció!

2020. március 31.

Az MKIK – Modern Vállalkozások Programja digitális „segélyvonallal”, díjmentes szolgáltatásokkal, felajánlásokkal segít a jelenleg az online térbe menekülő, bajba jutott cégeknek.

A koronavírussal kapcsolatos szükségintézkedések és annak eredményeként kialakuló gazdasági sokk, a kritikus ágazatokon kívül várhatóan a vállalkozói közösség legkisebb, vagy legkevesebb tartalékkal bíró szereplőit fogja leginkább megviselni. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara – Modern Vállalkozások Programja digitális „segélyvonallal” és egyéb díjmentes szolgáltatásokkal, felajánlásokkal készül segíteni a jelenleg az online térbe menekülő, bajba jutott cégeknek.

 

A program az elmúlt években informatikai szakembereivel több mint 11.000 vállalkozásnál járt személyesen, mérte fel azok digitális érettségét és léptette őket tanácsaival a digitális fejlődés útjára, vagy segítette infokommunikációs fejlesztési elképzeléseiket. Az előbb említett részletes helyszíni auditon és fejlesztési terven kívül, a pandémiás válságintézkedésekig innovatív konferenciákkal és műhelymunkákkal is segíti a cégeket, azonban a közvetlen egészségügyi kockázatok elhárulásáig ezek biztonsági okokból felfüggesztésre kerültek, ugyanakkor a tartalmak és egyes szolgáltatások online továbbra is elérhetőek.

 

A program igyekezett a lehető leggyorsabban reagálni. A kitett ágazatban tevékenykedő, kevésbé tőkeerős, vagy válságkezelésben legkevésbé járatos vállalkozások részére telefonon és online chat formában elérhető segélyvonalat ún. „helpdesk”-et indított el, ahol a program infokommunikációs szakértői munkaidőben állnak a vállalkozások rendelkezésére és segítenek megválaszolni a legalapvetőbb, az otthoni iroda kialakításával összefüggő, de akár a komplexebb üzletmenetfolytonosságot segítő informatikai kérdéseket. A díjmentesen elérhető szolgáltatást jelenleg a folyamatokat napról-napra elemezve és azokat finomítva teszteli a szervezet. Ezen kívül természetesen a „klasszikus” tanácsadói tevékenység is elérhető egyes ágazatokban immár online módon.

 

A program megszólította továbbá az infokommunikációs ágazatban tevékenykedő vállalkozásokat is, a jelenleg 700 fölötti informatikai megoldásszállító partnertől az ágazat perspektíváinak megismerésén túl, elsősorban megoldási, válságkezelési javaslatokat és a fokozott társadalmi felelősségvállalást várják.

 

Jelen helyzetben nemcsak a versenypozíció megtartása, vagy bevételcsökkenés elkerülése a cél a vállalkozások életében, hanem az üzletmenet folytonosságának fenntartása. Azon vállalkozások, amelyek gyorsan reagálnak a kialakult helyzetre és a kényszer hatására korszerűsítik folyamataikat a koronavírus járvány lecsengését követően lépéselőnyben kezdhetik meg a normalizált körülmények között újra a működést.

 

Személyes kapcsolatfelvétel:

Hajdara Gábor IKT tanácsadó, hardver és mobiltechnológiák specialista

hajdara.gabor@ginop-mkik.hu

+36 70 947 6600

www.vallalkozzdigitalisan.hu

 

https://blog.vallalkozzdigitalisan.hu/